עולם הפרסום באינטרנט מתעורר מנועי החיפוש מתחרים ברשתות החברתיות, גוגל מתחרה בפייסבוק.
מה גוגל מציעים?
גוגל נמצאת כבר תקופה ארוכה עם הפרסום באינטרנט של ה-Adwords שלה. מדובר על פרסום באינטרנט של קישורים ממומנים, הפלטפורמה מבוססת על מודעות טקסט קטנות עם קישור לדפים מסוימים לאתר הרלוונטי שאותנו אנו מעוניינים לקדם.
חשוב לציין שקהל הגולשים הצביע אמון בפלטפורמה הזו עקב כך שהוא יכול לתפעל בקלות את הקמפיין הפרסומי וניתן בעלויות נמוכות לפתוח קמפיין ממוקד של פרסום באינטרנט.גוגל הצליחה ליצור אמון רב ע"י שמירה על סטנדרט גבוה של איכות המודעות ביחד עם שליטה על עלויות ופשטות התפעול הפכו את הפרסום באינטרנט נגיש לכל גולש.
בצד השני נמצאת פייסבוק שהינה רשת חברתית שמיליונים רבים מנויים על שירותיה. הרשתות חברתיות ממוקדות יותר בחווית המשתמש ויצירת קשרים ,קבלת המלצות ,מטרה משותפת,למידה ועוד...
מה פייסבוק מציעה:
מרגע שפייסבוק נכנסה לעולם הפרסום באינטרנט היא שינתה את הכללים ביצירת ערך פרסומי לגולשים ולמפרסמים.
פייסבוק הכריזה על שירות הנקרא Social Ads - מדובר על מודעות פרסום אשר מפוזרות ברשת החברתית על פי דרישתם של גולשים . המודעות כמובן נושאות אופי אישי יותר ורק חברים בפייסבוק יכולים לפרסם ולצפות באותן המודעות.
יש קשר הדוק בין גוגל לרשת החברתית MySpace ואנו עוד צופים מהלכים מעניינים בתחום.
פרסום באינטרנט כיוונים ומגמות
המגמה שהולכת ותופסת תאוצה הינה שבמקום להסתפק במודעה ממוקדת במילות מפתח כמו שגוגל עודדה עד היום נוכל בדור החדש של רשתות חברתיות ומנועי חיפוש לדבר על התאמת מודעות לפי סגנון חיים.הרעיון בסוג כזה של פרסום באינטרנט הוא לפלח את קהל היעד בדגש להעדפות של הגולשים. לדוגמה: חובבי ספורט, גברים, בני 30-40, שנוהגים לאכול אוכל צמחוני.
לסיכום :
פילוח ופרסום באינטרנט בשיטה הרשתות החברתיות הינו מעמיק יותר ומאפשר למפרסם לנצל שווקים שבעבר לא נגישים או אפילו לא ידועים.
פייסבוק כיום הינה משמעותית מאוד בפלח שוק זה וללא ספק כל עסק חייב דף עסקי ופרופיל, אל תשכחו שגם ערוץ יוטיוב ניו סופר חשבו ביחד עם צילום סרטוני וידאו שיש להם ערך רב.
בנוסף לאחרונה וויקס נכנסה לתחום בניית האתרים וללא ספק נותנת פייט לוורפרדס או לכל פלטפורמה אחרת, בוויקס מאוד קל לייצר את מבנה האתר ולשנות בקלות את העיצוב. ישנה אפשרות בוויקס גם להקים אתרי חנות